Neminovnost i zakonska obaveza
Kako da ona radi ZA a ne protiv vas ?!
Uveliko se danas govori o digitalizaciji, koja je postala i zakonska obaveza. Iako proces digitalizacije sa sobom nosi značajne pogodnosti za privrednike, on zahteva značajno angažovanje na procesu njegove implementacije – uvodjenja u operativni rad, što zahteva odredjene softverske, hardverske i kadrovske promene u postojećem načinu rada. Svaka promena, čak i ona na bolje, što digitalizacija svakako jeste, relativno se teško prihvata a ova pogotovo, zbog gotovo revolucionarne promene dosadašnjeg načina rada. Svidjalo se to nekom ili ne – digitalizacija je postala zakonska obaveza.
Šta je tačno digitalizacija, koliko je različita u odnosu na dosadanji način rada sa papirima, šta je sve potrebno preduzeti u cilju transformacije pročitajte u nastavku ovog teksta.
Početak je eFaktura
eFaktura ili eRačun je elektonski račun koji u potpunosti zamenjuje dosadašnji, klasični papirni oblik računa. Izdavalac eFakture izdaje primaocu račun u elektronskom obliku. eFaktura je dokument koji je elektronski kreiran, overen, poslat, preuzet i skladišten, svaki od pomenutih koraka u elektronskom obliku.
U pripremi je uvodjenje sistema eOtpremnica koji će biti veoma sličan sistemu eFaktura, koji je već uveliko u upotrebi.

Benefiti digitalizacije
Digitalno poslovanje nije više stvar izbora, već potreba svakog savremenog preduzeća.
Zahvaljujući potpunoj digitalizaciji, eliminišete višak papirologije, značajno ubrzavate procese i ostvarujete direktne uštede vremena, a samim tim i novca.
📌 Manje papira – više reda: nema više troškova štampe, arhiviranja i čuvanja i traženja dokumentacije.
📌 Automatizacija procesa: unos podataka, fakturisanje, knjiženje i izveštavanje uz minimalan ljudski rad.
📌 Brža komunikacija sa institucijama: elektronski potpis, direktna povezanost sa institucijama, bez fizičkog odlaska, bez nepotrebnog trošenja vremena, dostupnost 24/7.
📌 Bez fizičkog odlaska u: Banku, Poresku Upravu, CROSO, PIO, Lokalnu Poresku Administraciju, čak i u momentu poreske kontrole!
📌 Preciznija i brža kontrola i uvid: savremeni ERP sistemi i cloud rešenja omogućavaju gotovo momentalni pristup svim ključnim podacima – bilo kad, bilo gde.
📌 Usklađenost sa zakonima: sve u skladu sa aktuelnim propisima, bez straha od greške i previda ili odnosno prekršaja i kazni.
Dosta ste vi radili za dokumenta – neka sada dokumenta rade za vas!

Zakonske kazne
Više različitih zakona propisuju visoke novčane kazne za razne oblike prekršaja kojima može biti kažnjeno pravno lice u rasponu od 200.000 do 2.000.000 dinara i odgovorno lice tog pravnog lica u rasponu od 50.000 do 150.000 dinara ukoliko svojim činjenjem ili nečinjenjem povredi obavezu izdavanja , čuvanja, arhiviranja i/ili stavljanja na uvid elektronskog dokumenta ili ne evidentira PDV elektronski u skladu sa Zakonom ili koristi podatke dostupne u SEF u svrhe koje nisu propisane zakonom ili ne primi eFakturu u skladu sa Zakonom kao i u slučaju neomogućavanja ili onemogućavanja licu koje vrši inspekcijski nadzor uvid u podatke o poslovanju, poslovnu dokumentaciju, prateću tehničku opremu i uređaje.

Kreiranje i razmena eDokumenata
Zaboravite na SEF. Tamo ne idemo. Ne više. Nikad više. Tamo nam je odlazak zabranjen. ❤️
Sve radite ili radimo iz ERP softvera. Baš sve. Prijem. Preuzimanje. Odobravanje. Uvoz. Skladištenje. Arhiviranje. Dakle, baš sve. I sve je daleko lakše, komfornije, jednostavnije, brže i jeftinije, a mogućnost greške je u domenu teorije. Vi ili mi. Kako se dogovorimo.
Šta je ePoslovanje?
Elektronsko poslovanje ili ePoslovanje je širi termin od eFakture i predstavlja potpunu digitalizaciju u poslovanju, što znači da se i svi ostali poslovni dokumenti u potpunosti digitalizuju a transakcije zaključuju, razmenjuju i čuvaju u elektronskoj formi, čime se papir potpuno izbacuje iz upotrebe.
Kada su vam već sve fakture, izlazne i ulazne, u elektronskom obliku, zašto i sva ostala poslovna dokumenta ne bi bila ?!

Lux Arcana radi za vas
Možete li da zamislite da vam sve ulazne i izlazne eFakture direktno dolaze u računovodstveni program a iz programa se arhiviraju tamo gde treba, knjiže automatski, kreiraju export dokumenta za eBank, i sve to u svega nekoliko klikova u zajedničkom i istovremenom radu sa Agencijom ?!
Mi možemo. Jer aktivno radimo taj sistem rada punih pet godina. I tek ćemo da radimo. Možda baš sa Vama ?!
Nudimo Vam mogućnost da, ukoliko ste manja firma svoje računovodstvene poslove u potpunosti poverite Agenciji Lux Arcana, gde će svi do sada pomenuti procesi postati naša briga ili da, ukoliko ste veća firma, organizujemo Vaš računovodstveni sektor za samostalan unos podataka u ERP računovodstveni softver, koji ne bi ste kupovali već iznajmili uz minimalne troškove, a gde bi u sve tako unete podatke Agencija Lux Arcana imala sopstveni uvid, te nastavila dalju računovodstvenu obradu iz sopstvenih poslovnih prostorija, neretko u drugom gradu, uključujući naravno i finalnu obradu podataka kroz PDV evidencije, PDV prijave, permanentnog monitoringa, izrade i predaje završnih računa i svih ostalih usluga iz našeg paketa usluga koje budete odabrali.
U prilici smo da Vam, pored svega ovoga ponudimo i personalizovano izveštavanje u vidu kreiranja i slanja najrazličitijih računovodstvenih i poslovnih izveštaja kroz najsavremenije softverske alate povezane sa Vašom bazom podataka, tzv. “Business Intelligence” (BI).
Uz sve to, razume se, dobijate i usluge najkvalitetnjeg, preciznog, pravovremenog i tačnog konsaltinga na bazi permanentnog praćenja svih zakonskih propisa iz oblasti računovodstva, poreza i finansija, uz iznalaženje svih zakonskih mogućnosti za poresku optimizaciju, odnosno mogućnost da Vaši porezi budu manji, tamo gde je to zakonski moguće.
Vaše računovodstvo biće lakše sa nama, Vaši porezi mogu biti manji sa nama a Vaše celokupno poslovanje biće značajno unapredjeno i kvalitetnije.
